De voorbereidingen - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Maureen Brom - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Maureen Brom - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: Maureen

Blijf op de hoogte en volg Maureen

22 November 2015 | Nederland, Bemmel

Hallo iedereen!

In februari gaan wij met een leuke groep van 33 man naar Genadendal, in Zuid-Afrika. De groep bestaat uit 27 leerlingen, allemaal uit het vierde of vijfde jaar, en 6 begeleiders. We gaan twee weken naar Genadendal en zullen hier veel voor de lokale bevolking doen, zoals lesjes geven aan de basisschool kinderen, maar ook het opknappen van lokale faciliteiten. Om dit mogelijk te maken zijn we nu bezig met fundraising activiteiten. Het opgehaalde geld besteden we aan de plaatselijke scholen en aan de oprichting van een gemeenschapshuis.

Natuurlijk gaan we in Genadendal ook veel leren over de plaatselijke bevolking, we gaan bijvoorbeeld naar het robbeneiland en het District 6 museum.

Inmiddels wordt dit al de zevende keer dat het OBC Bemmel een reis naar Genadendal voor de leerlingen organiseert.

Om dit allemaal te regelen zijn we natuurlijk al druk bezig met voorbereidingen op de reis, we hebben al meerdere bijeenkomsten gehad met de groep en zo ook een teambuildingsdag. Ook hebben we al presentaties gehad over de verschillende ziektes in Zuid-Afrika gekregen en inentingen ertegen. Op de teambuildingsdag hebben we ook tien regels opgesteld die we meenemen naar Zuid-Afrika, hierin staan dingen zoals: niet zeuren over de omstandigheden, let op hygiëne, heb respect voor de bevolking, etc. Dus de standaard, maar toch wel hele belangrijke regels.

Het is een hele leuke, gezellige groep en we hebben allemaal, ondanks de zenuwen, heel erg veel zin in de reis naar Zuid-Afrika.

Vanaf 5 februari kun je op dit blog meer lezen over hoe het daar is en zal ik mijn blog regelmatig updaten.

• 26 November 2015 - 12:42

Coa:

Hoi maureen,
    Mooie folder hoor.
    Ik laat nu 27 brugklassers de folders lezen en vouwen (voor in de personeelskamer)
    Keep up the good work.
    Veel succes.

• 04 December 2015 - 16:57

Wendelien Cleijne:

Hoi Maureen,
    Wat leuk dat je een blog gaat bijhouden. We gaan het zeker volgen als je op reis bent. Hartstikke spannend voor je deze reis , maar natuurlijk ook heel leuk. Zojuist een donatie gedaan en ik hoop dat jullie veel ophalen om daarginds goed werk mee te kunnen verrichten.
    Liefs,
    Wendelien